miercuri, 28 septembrie 2011

De ce vreau să citesc o carte cu Sherlock Holmes

M-am apucat să scriu despre asta pentru că vreau să am mai multe şanse să câştig o carte la concursul pe care l-a organizat Oana, în parteneriat cu Adevărul şi Noaptea Bibliotecilor, un eveniment care se va desfăşura la Bucureşti în prima noapte de octombrie (totuşi citiţi detaliile la ea pe blog), şi ca să existe o probabilitate mai mare de câştig, trebuie să scriu despre Sherlock Holmes câteva cuvinte, ceea ce o să fac în rândurile următoare.

Prima şi prima mea experienţă cu Sherlock Holmes a fost la televizor. Când eram mai mică, stăteam la televizor non-stop şi butonam telecomanda întruna, aşa că nu de puţine ori am avut ocazia să văd ecranizări ale romanelor cu binecunoscutul detectiv, şi îmi plăceau aşa de mult, încât stăteam ŞI MAI lipită de televizor :)). (Şi acum mi-amintesc ca şi cum ar fi fost ieri filmul cu câinele din Baskerville, atât mi-a plăcut de mult. Ştiu cum arată personajele, decorul, cum arată câinele ăla cu ochii roşii, cine era criminalul, care îi era motivul, tot, tot:x).
În fine, am crescut, şi am început să-mi arăt tot mai mult pasiunea pentru romanele poliţiste. Am început cu Agatha Christie, ce-i drept, dar anul trecut, caravana Adevărul a poposit şi prin Ploieşti, şi atunci am reuşit să-mi iau "Aventurile lui Sherlock Holmes" şi "Memoriile lui Sherlock Holmes", în format 2 în 1, cu povestiri (mai lungi sau mai scurte) despre cazurile detectivului şi ale bunului său prieten, dr. Watson, pentru al cărui nume am o slăbiciune în mod special:)). Nici nu mai e nevoie, cred, să spun, cât de mult mi-au plăcut, cum am devorat cartea în câteva zile, cum le-am dat dreptate tuturor care îmi spuseseră în trecut cât de bună e seria Holmes a lui Arthur Conan Doyle, sau cât am rămas uimită de inteligenţa, intuiţia de care dă dovadă.
După ce am citit cartea, m-am uitat şi la filmul nou apărut cu el (de acum vreun an sau doi), şi mi-a plăcut la fel de mult. Mai mult, m-am interesat şi de alte cărţi din serie, traduse în română, pentru că citesc mai degrabă în limba mea decât în engleză (nu pentru că n-aş şti engleză, desigur), şi am găsit 4 romane, la Adevărul, dintr-o colecţie mai veche, cartonată cu coperte roşii, dar costau destul de mult, şi mai aveam şi alte cărţi care aşteptau la rând, aşa că am lăsat-o baltă. De-asta sper ca romanele pe care o să le ofere Oana să fie astea roşii, şi sper, bineînţeles, să şi câştig unul:).

So, wish me luck!



LATER EDIT: Tocmai mi-am amintit, (re)citind postarea şi ajungând la rândul unde am scris despre slăbiciunea despre dr. Watson, că îmi place de el şi că are un nume familiar mie pentru că, atunci când eram eu mică-micuţă-micuţică mă uitam la nişte desene animate (sau citeam benzi desenate, nu mai ştiu) cu personajele Looney Tunes, când porcuşorul ăla şi nu mai ştiu cine (parcă raţa aia neagră:))) făceau pe Holmes şi Watson :x (precious memories coming back:d)

2 comentarii:

  1. Am vrut sa-ti scriu aici si acum ca ai avut noroc cu cele doua entry-uri :P.

    RăspundețiȘtergere
  2. da, sunt foarte entuziasmata, abia astept sa vina cartea:x mersii mult inca odata:) si tie si siteului random.org:))

    RăspundețiȘtergere