joi, 23 iunie 2011

Eu şi gurmanda din mine :))

Să mănânci în ziua de azi devine tot mai mult o controversă. Mulţi nutriţionişti vin cu sfaturi sănătoase pentru fiecare, însă, să fim serioşi, cu toate că suntem de acord cu ce zic oamenii ăia, tot ca noi facem.
Cu toate că e vară, şi cei cu care am vorbit au spus că au început să mănânce din ce în ce mai rar, din cauza căldurii, eu am în organism un sistem care funcţionează exact invers - aş mânca întruna. :)) Bineînţeles că nu o fac, încerc să mă limitez la cele trei mese ale zilei şi gustări între, dar m-am gândit, din lipsă de alte subiecte, să le spun tuturor ce îmi place să mănânc, şi de la ce nu mi-aş abţine niciodată pofta.
Cel mai mult îmi place, şi mi-a plăcut întotdeauna, pizza făcută de maică-mea, care este cea mai tare bucătăreasă pe care am întâlnit-o (bucătăreasă a bucătăriei noastre, nu şi în afară). Face blatul ăla din faină şi lapte, iar dup-aia pune tot ce găseşte în frigider: ciuperci, caşcaval, salam/muşchi, condimente, uneori şi ardei, şi ceapă, şi iese din cuptor o pizza genială, atât la gust, cât şi la miros :x.
După pizza urmează carnea. Nu pot să stau prea mult fără să mănânc carne (vegetarienilor, dacă citiţi, asta e, închideţi ochii şi treceţi de paragraful ăsta) de pui, sau de porc, sau peşte, iar o ciudăţenie la mine este faptul că niciodată nu mi-a plăcut să mănânc carne cu sos şi cu cartofi prăjiţi ca garnitură, fiindcă nu suport să văd cartofii cum se înmoaie în sos şi devin necrocanţi :( [Nu mă înţelegeţi greşit, ador cartofii prăjiţi, dar cu ketchup, brânză sau şniţele şi alte preparate făcute pane.]. O altă ciudăţenie este faptul că nu mă omor după sarmale, contrar opiniei generale..
Acum, că am vorbit de mâncare, să trecem la dulciuri. Mă simt mândră să vă spun că mama mea face nişte gemuri (de vişine, cireşe, căpşuni, zmeură, gutui, caise, mure, prune, piersici) şi nişte prăjituri superbe, din care aş mânca mereu, mereu, mereu, mereu.... Dup-aia vine la pachet ciocolata (şi, pe timp de vară, îngheţata cu ciocolată), care este ceva indispensabil pentru mine. M-aş lipsi oricând de prăjituri sau îngheţate cu vanilie, căpşuni, alte fructe sau frişcă (pe care, btw, o urăsc din tot sufleţelul meu - motiv pentru care urăsc şi torturile diplomat), ca să mănânc ceva cu ciocolată.
Mai mănânc, dar recunosc, nu la fel de des ca dulciurile, fructe precum: portocale (în timpul iernii), mandarine, banane, mere, pere, struguri, căpşuni cu zahăr, cireşe, vişine cu zahăr, caise, piersici, şi altele (dacă mai îmi aduc aminte o să revin ca să completez lista).

Ştiu că v-am făcut deja poftă, dar o să vă treacă :)). Apropo, care sunt marile iubiri culinare ale voastre?



Prima dată am vrut să pun o poză cu ceva mâncare, dar când am văzut poza asta, am lăsat gândul ăla deoparte :))

2 comentarii:

  1. Of, si eu as manca non stop. Imi place la nebunie tortul de ciocolata. Si capsunile cu ciocolata. Si ciorba de burta :D. Si pastele. Si... MULTE :)).

    RăspundețiȘtergere
  2. Si eu vreau sa incerc capsuni cu ciocolata, am vazut odata o poza pe Google, dar n-am avut niciodata ocazia..

    RăspundețiȘtergere