luni, 18 aprilie 2011

Jocul - John Le Carre


Nu stiu cum sa incep postarea ca sa imi exprim mai bine nemultumirea xD... In lipsa de ceva mai bun, mi-am zis sa incerc si genul asta de povesti, cu spionaj, agenti secreti, dubli, alea alea. Sunt amator al genului politist (care este asemanator, oarecum), si de asemenea, imi plac filmele de actiune, cu CIA, NSA, bla bla bla, dar cartea asta e...jalnica. Singurul sentiment care m-a facut sa ajung pana la jumatatea cartii a fost speranta ca actiunea va capata o turnura mai interesanta pe parcurs, situatii pe care le-am mai intalnit din cand in cand; dar pana la urma, plictiseala uriasa si pofta redusa de citit pe care mi-au inspirat-o cartea m-au convins sa ma las pagubasa [cu toate ca sa ma las de o carte pe la jumatate e, pentru mine, destul de iesit din comun].

Cartea prezinta povestea unui fost agent secret, acum "iesit la pensie" (la varsta de 48), pe nume Tim Cranmer, care se retrage undeva la tara, si ia in primire podgoria unchiului sau. Intalneste p'acolo si o fata, care are juma' din varsta lui. Este o fata misterioasa, care se schimba repede de la o stare la alta..ma rog, si tot felul de ciudatenii. In fine, Tim asta are un prieten/inamic (nu stiu exact cum sa-l descriu), pe nume Larry. Prieteni din copilarie si pana mai tarziu in viata, Tim il initiaza pe Larry in serviciile secrete, si isi petrec o buna parte din viata colaborand. Acum, amandoi sunt dati afara, iar Larry, din lipsa de ocupatie (cica), incepe sa-l viziteze tot mai mult pe Tim, iar intre acesta si Emma (prietena lui Tim) incepe o relatie de dragoste.
Tim, nefiind prost, se prinde, dar n-are ce sa faca.. Emma il paraseste, iar Larry dispare in mod subit. Pe parcurs, aflam ca Tim l-a inecat pe Larry intr-un lac, ca razbunare pentru ca i-a luat-o pe Emma, dar afla dup-aia ca de fapt dragul sau prieten traieste, si chiar a reusit sa fure nustu' cate milioane de lire, ajutat de Emma si de un alt fost colaborator si mentor..

Cam asa se rezuma juma' de carte..Mai mult nici n-am citit, nici nu stiu, nici nu prea ma intereseaza... Anyway, n-o recomand decat daca sunteti amatori infocati ai genului. Cat despre mine, sper sa imi revina pofta de citit odata cu urmatoarea carte.:)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu